4x4 i rozdzielacz napędu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • firmek
    Rider
    • 2008
    • 477

    #51
    Zamieszczone przez KRAMAR
    Sorki ale po przeczytaniu tego
    W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza.
    reszte sobie darowalem.

    Torsen (a dokladnie TorSen - jest to rozwiazanie opatentowane) to nie sprzeglo wiskotyczne, tylko dyferencjal o ograniczonym uslizgu (LSD) oparty na kolach zebatych. A nawet jesli byla by to wiskoza to ona z definicji nie spina nic na stale.
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Rozwiazanie tego typu stosowane jest np w AudiQuatro.

    Sprzegla wiskotyczne dzialaja na zupelnie innej zasadzie, z nich korzysta np Subaru. No i sam Haldex chociaz zbudowany jest inaczej dziala w efekcie bardzo podobnie do sprzegla wiskotycznego.

    Troche na temat Haldexu u zrodla: http://www.haldex.com/en/GLOBAL/Appl...pment-History/

    Haldex II gen: 2002,
    Haldex III gen: 2004,
    Haldex IV gen: 2007

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #52
      Zamieszczone przez KRAMAR
      OK, dobra link wyjaśnia niewiedzącym czym jest haldex, jak to działa.

      Teraz pytanie: kto i jak to wsadził do Octy??
      Mocowanie - inne,
      wymiary - inne
      Wał - inny
      Półosie - inne
      Sterowanie - inne

      Wyszukaj sobie chociażby zdjęcia na allegro żeby zobaczyć że haldexy już na pierwszy rzut oka się różnią... A to plastelina nie jest.
      Stary, zrób zdjęcia spodu octy i będzie jasne. Bo do tej pory gadamy o czymś co raczej trudno sobie wyobrazić.

      Może kupiłeś taką Octę aj jeden jegomość tutaj, który pytał się od czego mu wystaje kabel w dnie schowka koła zapasowego. Okazało się że miał 4x4 ale padł haldex lub cały napęd i albo wyjęli haldex z półosiami, albo wyjęli silnik+skrzynię i wsadzili ośkę wyjmując zbędną transmisję na tył.

      Może ktoś u Ciebie zrobił takiego zlepa/wynalazka??
      4x4

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #53
        Zamieszczone przez 4x4BKF
        90KM w 4x4??? Jakim cudem mistrzu?? :roll:
        Byly w wersji przed liftem

        Tak samo jak 2.0 i 1.8T
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #54
          Zamieszczone przez Maicroft
          Zamieszczone przez 4x4BKF
          90KM w 4x4??? Jakim cudem mistrzu?? :roll:
          Byly w wersji przed liftem

          Tak samo jak 2.0 i 1.8T
          potwierdzam, nawet taka jedna sztuke ogladalem, bylo baaaardzo malo takich aut.

          Komentarz

          • KetInSzu
            Ambiente
            • 2008
            • 106

            #55
            Zamieszczone przez 4x4BKF
            Te pół sekundy to na prawdę bardzo dużo w przypadku który opisze.
            Stoisz szkodnikiem czterema kołami na piasku, takim kopnym głębokim jak na plaży. Chcesz ruszyć. Masz w tym momencie napęd tylko na przód. Przednie koła robią nieco ponad pół obrotu zanim odczytany sygnał o poślizgu. Potem w te pół sekundy zanim z kompa dotrze sygnał i haldex zblokuje tarczki przednie koła robią jeszcze powiedzmy 3-4 obroty zanim tył jako tako zacznie kręcić. Przy czym koła przednie są już w tym czasie zagrzebane na wysokość co najmniej grubości opon i dalej się zagrzebują, bo tył nie kręci się tak szybko jak przód...
            Nie wiem, skąd ci się wzięły te 3-4 obroty. Raczej 1/3-1/4 obrotu. Sam zobacz:

            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tj9E1Fig0M0[/youtube]

            [ Dodano: Pią 10 Gru, 10 15:03 ]
            Zamieszczone przez 4x4BKF
            Przy lataniu bokami dieslem trzeba pamiętać, że tam nie ma czym latać... 100KM to może była moc oszołamiająca jakieś 30lat temu w wozie z napędem na tylną oś i gumami D-124 by Stomil w rozmiarze 175/60R13...
            Mając paczkę kobył to na suchym boczków nie porobisz, ale na piaseczku można już popróbowąć. A po śniegu - mniam. Moja czeszka na śliskim robi bączki tylko ciut bardziej rozpuszczone niż beta, slalom między latarniami na parkingu przed marketem robi jak rasowe RWD, raz jeden boczek, raz drugi - tyle, że dużo łatwiej wyprowadzić ją na wprost w razie co. A jak wiesz co robić z gazem to nie potrzebujesz nawet ręcznego, aby ładnie tył zaszedł.

            [ Dodano: Pią 10 Gru, 10 15:05 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Bezpiecznik od Haldexa trzeba wyjac i mozna wjechac na rolki.

            Tak samo pomiaru na hamowni do tej pory dokonywali tunerzy, jak nie bylo hamowni 4x4
            Wystarczy zaciągnąć ręczny - sterownik automagicznie odcina wtedy tył.
            KetInSzu
            This is TRAKCJAAA!
            Było:
            Escort 1.8D '94 zielony
            Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
            Jest:
            Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

            Komentarz

            • eX
              Elegance
              • 2006
              • 980

              #56
              w O1 nie byl bym taki pewny, ja zeby shamowac auto wyjmowalem bezpiecznik, i odpinalem wtyczke w haldexie. jak na recznym przeciagam to automatycznie wciskam sprzeglo.


              i tu filmik odemnie jak "dlugo" zalacza sie tyl

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UBGBvz0y1oc&feature=related[/youtube]

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11007
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #57
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • marbab
                  RS
                  • 2009
                  • 4713
                  • Fiat
                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                  #58
                  eX, ladnie go potargales
                  Marek



                  Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                  Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                  Komentarz

                  • firmek
                    Rider
                    • 2008
                    • 477

                    #59
                    Tak na marginesie. Czy mozna zamowic octavie liftback z haldexem. Patrze na konfigurator i tylko i wylacznie combi wystepuje jako 4x4.

                    Komentarz

                    • marbab
                      RS
                      • 2009
                      • 4713
                      • Fiat
                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                      #60
                      firmek, O1 byly liftbacki, w O2 tylko Combi
                      Marek



                      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                      Komentarz

                      • kmink
                        L&K
                        • 2007
                        • 1360
                        • Superb III (3V3)

                        #61
                        Po przejechaniu prawie 8tys km w 2 miesiące denerwują mnie 2 rzeczy w OII 4x4:
                        - cholernie krótka skrzynia....nie na autostradę, pewnie niedługo bede chciał cos z tym zrobic
                        - auto np. na śniegu przyspiesza bardzo fajnie ale zatrzymuje się jak OII bez "4x4" :lol:
                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                        www.tuneforce.pl
                        www.dpfserwis.pl

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11007
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez kmink
                          Po przejechaniu prawie 8tys km w 2 miesiące denerwują mnie 2 rzeczy w OII 4x4:
                          - cholernie krótka skrzynia....nie na autostradę, pewnie niedługo bede chciał cos z tym zrobic
                          - auto np. na śniegu przyspiesza bardzo fajnie ale zatrzymuje się jak OII bez "4x4" :lol:
                          ze skrzynią dużo się nie zrobi, chyba że ingerencja wewnątrz i rzeźbienie
                          ale, jak dla mnie to krótka jest 1,2 dalej jest ok
                          musi być krótko na początku, bo to jest namiastka reduktora

                          z hamowaniem to jest jatka, człowiek ma wrażenie, że samochód jest cudowny zimą
                          i wszystko potrafi, przyspiesza się i wyprzedza ośkowców jak leszczy
                          a tu nagle trzeba hamować i zonk
                          ale ogólnie jest zajebiście, szczególnie teraz
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • kmink
                            L&K
                            • 2007
                            • 1360
                            • Superb III (3V3)

                            #63
                            Ok 185km/h(wg navi) - 4000tys obr....jak dla mnie porażka...zgadza się z tym co napisał producent czyli Vmax 184km/h....w przypadku silnika 2.0tdi(4x4) V max wynosi 199km/h...czyli pewnie 4000tys obr będziemy mieli przy takiej prędkości....jeśli skrzynie nie podejdą p&p to pewnie ze środkiem da rade coś zrobić....zobaczymy, koło dw. mam do wymiany więc będzie okazja żeby zając sie tym tematem
                            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                            www.tuneforce.pl
                            www.dpfserwis.pl

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11007
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #64
                              ja ostatnio zrzucałem skrzynię do wymiany koła 2m i oglądałem wszystko
                              w skrzyni jest problem z tylnym łożyskiem wałka sprzęgłowego - obraca się w obudowie
                              działa jak łożysko ślizgowe - to tak na marginesie
                              skrzynia jest specyficzna, bo ma mechanizm odbioru mocy na tył i według mojej wiedzy, nic innego nie podejdzie
                              jak dla mnie 180 wystarczy
                              chociaż przy programie silnika można by się pokusić o zmianę przełożenia chociażby 6 biegu
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • Jonasz
                                Classic
                                • 2010
                                • 10

                                #65
                                Zamieszczone przez krzynol
                                jak dla mnie 180 wystarczy
                                chociaż przy programie silnika można by się pokusić o zmianę przełożenia chociażby 6 biegu
                                Właśnie wróciłem z długiej zimowej drogi w Alpach i niemieckich autostradach - moje uwagi co do O2 4x4 :
                                1. bez wirusa - można pomykać ponad 180, rozpędzam się z górki do 195 wg GPS, blokuję tempomatem i potem już O2 trzyma prędkość na równej. Przy próbie wyduszenia na równej ponad 180 - nie dało rady.
                                2. Haldex - TU PYTANIE - na śliskiej autostradzie, załadowany i dociążony tył, Haldex przy 150 zaczyna nierównomiernie załączać koła i tyłem buja, rzuca, wibruje, przy 160 tak mocno że przenosi to na całe auto, tak jakby na ułamek sekundy szybciej dołączał lewe lub prawe koło. Sprawdzone było zawieszenie, nowe Continentale, ciśnienie ok. Jak obeschło - bez kłopotu 190. Znowu mokro i lekko śniegu - Haldex szarpie znowu od 150.
                                CZY KTOŚ to też miał? Mam jechać do serwisu, czy sobie odpuścić ?
                                3. Na śliskich serpentynach w Szwajcarii kroku dorównywało tylko Volvo 60 (też z tym samym Haldexem). Jak dobrze użyć biegów -na zjazdach i ostrych zakrętach- tzn. niskich biegów (wysokie obroty silnika) to przy hamowaniu lepiej się zachowuje - nie wiem czy nie dochamowuje 4 kołami używając Haldexa.
                                4. Łącznie 3200 km, wg kompa średnia prędkość 89 km/h, spalanie 7,1 diesel, bez wirusa, samochód zapakowany mocno
                                pozdro
                                było O1 1.9, jest O2 FL 1.9 4x4 oraz O2 2.0 TDI PFD (jeden wydech) DSG 140kM

                                Komentarz

                                • kmink
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1360
                                  • Superb III (3V3)

                                  #66
                                  Nie wyobrażam sobie jeździć tym autem bez wirusa
                                  Muszę ogarnąć temat skrzyni...jeszcze nic nie wiem, nic nie sprawdzałem itd. najlepiej by było włożyć skrzynie od Passata 2.0 4motion czy OII 2.0 4x4...ostatecznie zmienić przełożenie 6biegu, z tym że pewnie przekładnia główna tez by musiała zostać zmodernizowana....

                                  Co do działania haldexa...
                                  1. trzeba nauczy się z tym jeździć
                                  2. na tyle muszą być dobre opony

                                  Ja tam nawet nie wiem kiedy się tył załącza, najważniejsze że tam gdzie oski sie ślizgają, czy rzuca nimi np. na nawianym na drodze śniegu ja jadę prosto
                                  Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                  https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                  www.tuneforce.pl
                                  www.dpfserwis.pl

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11007
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez kmink
                                    Ja tam nawet nie wiem kiedy się tył załącza,
                                    no właśnie, działa szybko i bezboleśnie
                                    może pokuszę się o uruchomienie jakiejś kontrolki,
                                    sygnalizującej kiedy załącza się haldex
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • WojtekSz
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 159

                                      #68
                                      Zamieszczone przez krzynol
                                      może pokuszę się o uruchomienie jakiejś kontrolki,
                                      sygnalizującej kiedy załącza się haldex
                                      Cały czas mi to po głowie chodzi :!: Ale zupełnie nie wiem jak to zrobić. Jakbyś coś wymyślił to daj znać

                                      pozdr
                                      SCOUT 2.0 FSI (BVX)

                                      Komentarz

                                      • 4x4BKF
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1279

                                        #69
                                        Zamieszczone przez WojtekSz
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        może pokuszę się o uruchomienie jakiejś kontrolki,
                                        sygnalizującej kiedy załącza się haldex
                                        Cały czas mi to po głowie chodzi :!: Ale zupełnie nie wiem jak to zrobić. Jakbyś coś wymyślił to daj znać

                                        pozdr
                                        Pozostaje jeszcze kwestia ilości momentu przekazywanego na koła. Ja wiadomo w Haldexie może być on od 0% do kilkudziesięciu procent. Więc kwestia zamontowanie czujnika ON-OFF to jedno a monitoring rzeczywistego momentu to drugie. Już nieco bardziej skomplikowane zadanie. Na pewno wymagać będzie podłączenia do czujnika ciśnienia w układzie.
                                        4x4

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 11007
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          Ja wiadomo w Haldexie może być on od 0% do kilkudziesięciu procent
                                          też o tym myślałem, trzeba przyjąć jakąś wartość, powyżej której zakładamy, że haldex ON
                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          Na pewno wymagać będzie podłączenia do czujnika ciśnienia w układzie.
                                          lub do zasilania pompy olejowej haldexu
                                          jeszcze nie wiem jak zasilana jest ta pompa, napięciem? PWM'em?
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • marbab
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 4713
                                            • Fiat
                                            • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                            #71
                                            warto pojezdzic z odpalonym VCDSem i wtedy widac co sie dzieje dokladnie
                                            Marek



                                            Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                            Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                            Komentarz

                                            • KetInSzu
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 106

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Jonasz
                                              2. Haldex - TU PYTANIE - na śliskiej autostradzie, załadowany i dociążony tył, Haldex przy 150 zaczyna nierównomiernie załączać koła i tyłem buja, rzuca, wibruje, przy 160 tak mocno że przenosi to na całe auto, tak jakby na ułamek sekundy szybciej dołączał lewe lub prawe koło. Sprawdzone było zawieszenie, nowe Continentale, ciśnienie ok. Jak obeschło - bez kłopotu 190. Znowu mokro i lekko śniegu - Haldex szarpie znowu od 150.
                                              Haldex nie może zapinać ci szybciel jednego koła, bo haldex zapina cały tylny dyfer. Możesz mieć albo nierówno klocki na tyle, przyblokowaną linkę ręcznego albo większy opór na którymś łożysku. Albo inne kapcie z tyłu niż z przodu. Albo walniętą zbieżność. Miałem tak, kiedy na tyle miałem założone nowsze opony, niż z przodu. Przy 60-70km/h na lodzie tył zaczynał tańczyć jak głupi. Założyłem wintercontacty na przód takie jak na tył - i wsio wróciło do normy.
                                              KetInSzu
                                              This is TRAKCJAAA!
                                              Było:
                                              Escort 1.8D '94 zielony
                                              Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
                                              Jest:
                                              Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

                                              Komentarz

                                              • Santorini
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 1

                                                #73
                                                Pisze pierwszy raz na forum, jak w temacie,
                                                Jestem od niedawna posiadaczem czeszki 4x4, która ma przejechane 413tys, silnik ATD wszystko prawie ok.
                                                Mam problem z blokującym sie napędem, przy mocnym skręcie podskakiwało wewnętrzne kolo tak jakby był zespawany most, wtedy słychać jak włącza się pompa i czuć opór przy jeździe.
                                                Nie wiem co może byś przyczyną takiego zachowania, jeździłem z tym kilka tygodni aż dzisiaj przy cofaniu rozwaliło mi gumowe sprzęgło na wale przy skrzynie.

                                                Czy ktoś miał taki przypadek z tylnym napędem i jak go rozwiązał.

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 11007
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #74
                                                  Santorini, był taki temat w O1, kurczę ale nie pamiętam kto opisywał...
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  • ROBAL_26
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2328
                                                    • Octavia I combi (1U5)
                                                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                    #75
                                                    Santorini, problem może leżeć w sterowniku haldexa , jak dobrze pamiętam szukając swojego problemu .

                                                    Diagnozowanie sterownika/sprzęgła haldex. Opracowanie powstało na podstawie informacji zdobytych na forach zagranicznych oraz przemyśleń własnych. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za powstałe straty jeśli ktoś przy okazji coś uszkodzi:) Główny problem jaki został rozwiązany to nieprawidłowa praca sterownika haldex. Wnioski mogą pomóc zdiagnozować inne usterki. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8N0 907 379 E Component: ESP 20 CAN V003


                                                    może coś pomogą te linki ,za pomocą których ja trafiłem swój problem.
                                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...